Cinode ingår partnerskap med Lime för effektivare sälj och leverans i konsultbolag

juni 9, 2022 · Pressmeddelanden

Sveriges två ledande plattformar inom konsultbranschen ingår partnerskap för att hjälpa konsultbolag att växa ännu snabbare.

Den nya integrationen förenklar det dagliga arbetet och effekten blir att kunden så snabbt som möjligt kan presentera rätt konsult till uppdraget.

– Cinode och Lime är våra dagliga verktyg för att sälja och leverera konsulttjänster till våra kunder. Plattformarna gör oss effektivare, snabbare och vi vinner fler uppdrag. Genom integrationen mellan verktygen har vi nu en sömlös process från sälj, matchning och CV till vunnet uppdrag, säger Fredrik Sandin, IT Business Solutions Manager, på Nexer Group.

Nexer Group är experter på digital transformation med 2000 medarbetare i tio länder.

– Vi gillar att integrationen är tvåvägs. Oavsett om du är säljare och främst arbetar i Lime eller är uppdragsansvarig och jobbar i Cinode får du all information om uppdraget i ditt dagliga verktyg, fortsätter Fredrik Sandin.

Lime Technologies är den marknadsledande CRM-plattformen i Norden och har 350 medarbetare. Bolaget har haft stora framgångar. Framför allt inom konsultsegmentet, med över 7000 kunder.

– Vi är väldigt imponerade över Limes framgångar och deras CRM-plattform. Vi har många gemensamma kunder och är stolta över att nu kunna erbjuda en sömlös process till våra användare som får det bästa från två världar, säger Mark Kantor, produktansvarig på Cinode.

Cinode är den marknadsledande plattformen inom Skills Management, med tiotusentals användare i över 20 länder. Kunderna identifierar, visualiserar och matchar sin kompetens mot rätt utmaning – både inom samt mellan företagen.

– Cinode har visat att dom tagit täten i konsultbranschen genom sin unika plattform för kompetens, matchning, cv och beläggning. Tillsammans med Lime CRM får vi nu våra kunder att växa ännu snabbare med automatisering och integration som katalysator, säger Lasse Bergström, ansvarig för konsultvertikalen på Lime Technologies.

Vill du veta mer om Cinode?