XLENT skapar sitt virtuella rum tillsammans med Cinode

juni 9, 2015 · Pressmeddelanden

XLENT Consulting Group är ett nordiskt strategi- och IT-konsultbolag som hjälper företag och organisationer att öka affärsvärdet i sina kund- och affärsrelationer. Nu tecknar affärsområdet XLENT IT Consulting, nedan kallat XLENT, avtal med Cinode för en samordnad och transparent hantering av försäljning, kompetenshantering och beläggningsplanering.

XLENT Consulting Group grundades 2005 och har idag drygt 200 medarbetare. Med ett erbjudande som spänner över affärsrådgivning, systemutveckling och förvaltningsåtaganden säkerställs att affärskritiska strategier realiseras. XLENT får nu ett lättarbetat verktyg där medarbetarna snabbt och enkelt ser kundaktiviteter, kollegors kompetenser och tillgänglighet.

”Med Cinode skapar vi vårt virtuella rum för våra kompetenser, beläggningsplanering och försäljning. Cinode ger förutsättningar till ökat samarbete inom hela XLENT, från Malmö i söder till Umeå i Norr, och stödjer transparens i både hantering och information. Nu kan alla på XLENT direkt agera på affärsmöjligheter”, säger Anders Franzén, senior partner XLENT Consulting Group.

Med Cinode har XLENT samlat medarbetarnas kompetenser och beläggningsplanering, lättillgängligt och uppdaterat för alla. I kunddialogen blir det enkelt att finna rätt team för lösningen och skapa samt presentera träffsäkra konsultprofiler.

”Vi är mycket glada över att välkomna framgångsrika XLENT till Cinode. Tjänsten ger möjligheter att hålla information tillgänglig för alla, något vi tror ger involverade och engagerade medarbetare. Det är glädjande att XLENT ser dessa fördelar och vill växa med tjänsten”, säger Anders Hagberg, säljansvarig för Cinode.

”Vi ser att enkelheten och tillgängligheten i användarupplevelsen sparar tid för oss alla. Det är smart, lättarbetat och stödjer den fortsatta utvecklingen av XLENT i den riktning som vi vill” säger Anders Franzén.

Cinode erbjuder en helhetstjänst för konsultbranschen. Intresset för molntjänsten fortsätter öka i allt högre takt för företag inom IT- och Management, teknik samt webb- och designbyråer.

XLENT Consulting Group – säkerställer och realiserar affärskritiska strategier
XLENT Consulting Group är ett nordiskt strategi- och IT-konsultbolag som hjälper företag och organisationer att öka affärsvärdet i sina kund- och affärsrelationer.Genom ett erbjudande som spänner över affärsrådgivning, systemutveckling och förvaltningsåtaganden säkerställs att affärskritiska strategier realiseras.

Med ett kundnära förhållningssätt erbjuds ett oberoende och professionellt stöd i besluts- och genomförandesituationer. Målet är att vara den nordiska ledaren inom bolagets kompetensområden.

Cinode utvecklar onlinetjänster för konsultbranschen
Konsulter är hjältar som förtjänar de bästa verktygen. Därför har vi på Cinode tagit fram Talent Connect och Talent Business – en nischad molntjänst för konsultbolag.

Samtliga inom Cinode har själva varit konsulter, säljare och chefer. Vi vet hur frustrerande det är att arbeta med word-profiler, manuella beläggningsmatriser och krångliga tidsrapporteringssystem. De problem som finns inom konsultbranschen har vi gjort till vår uppgift att lösa.

Vår passion är att förenkla det dagliga arbetet för alla inom konsultbranschen.