Cinode stärker styrelsen med Petra Weslien från Truecaller

Cinode, den marknadsledande Saas-plattformen inom kompetens och seamless sourcing, tillsätter Petra Weslien som ny styrelseledamot. Petra är idag verksam som Chief People Officer på TrueCaller. Hon har lång erfarenhet av snabb uppskalning av techbolag från bland annat rollen som global HR-chef inom iZettle.

Med Petra i styrelsen tar Cinode nästa steg i tillväxtresan inom Competence-tech på en global marknad.

– Vi är mycket glada och stolta över att få välkomna Petra till Cinodes styrelse. Hennes gedigna erfarenhet av uppskalningar inom internationella expansiva SaaS-bolag blir ovärderlig när det gäller talangförsörjning och kultur, säger Mark Kantor, ordförande i Cinodes styrelse.

Petra är utbildad jurist och även medlem i SaaS-bolagets Kundos styrelse. Hon har lång erfarenhet av att bygga starka team och organisationer.

– Cinode är verkligen ett spännande SaaS-bolag med stora möjligheter att växa snabbt internationellt. Jag attraherades av hur Cinode synliggör kompetensen inom bolag samtidigt som de förenklar matchningen av tillgänglig intern och extern kompetens. Här finns enorm potential. Jag ser fram emot att dela min erfarenhet av snabbväxande techbolag med Cinode, säger Petra Weslien

Cinode har i dagsläget användare i ett 20-tal länder och etablerade under våren kontor i Finland.

Gör som över 7000 konsulter och konsultchefer - prenumerera på Sveriges bästa nyhetsbrev om konsultbranschen. Varje söndag får du de viktigaste nyheterna, artiklarna och rapporterna om konsultbranschen.