Cinode etablerar dotterbolag i Finland

Cinode fortsätter att växa och etablerar nu dotterbolag i Finland. Med en nyrekryterad Country Manager intensifieras arbetet att hjälpa finska konsultföretag öka sin tillväxt och lönsamhet genom Cinode’s molntjänst.

Cinode är den ledande plattformen i Sverige för konsultbolag.

”Med användare i ett 20-tal länder stärker vi nu vår position i Finland, där vi fått mycket fin respons sedan start”, säger Anders Hagberg, vd på Cinode.

Michael Ljungqvist, med lång erfarenhet från konsultbranschen, axlar rollen som Country Manager.  Han kommer närmast från Military Work och har även arbetat i ledande position inom Ework.

”Sedan första mötet med Cinode har jag imponerats av deras djupa branschkunskap och det stora affärsvärde deras plattform skapar för konsultbolag. De är innovativa, snabba och erbjudandet är unikt. Att utveckla Cinode vidare i Finland känns fantastiskt”, säger Michael Ljungqvist.

Michael känner branschen väl och har djupa insikter om den förvandling som nu sker inom competence tech där Cinode har en unik position.

”Det är otroligt roligt att vi funnit varandra! Michael är ett optimalt val som Country Manager i Finland. Han har lång erfarenhet av ledande positioner inom konsultbranschen och förstår hur Cinode hjälper konsultbolag i Finland som vill ligga i framkant”, säger Anders.

Cinode är den snabbväxande molntjänsten som gör konsultföretag mer framgångsrika. Plattformen frigör potentialen i sälj, leverans och kompetenshantering inom framförallt it-, teknik- och managementkonsultföretag.

Gör som över 6000 konsulter och konsultchefer - prenumerera på Sveriges bästa nyhetsbrev om konsultbranschen. Varje söndag får du de viktigaste nyheterna, artiklarna och rapporterna om konsultbranschen.