Cinode vill bli global ledare inom Skills Management och lanserar Cinode Market

Med en tillväxt på över 40 procent (ARR) för de senaste nio månaderna fortsätter kompetensplattformen Cinode att växa snabbt som den ledande plattformen inom Skills Management. Nu lanseras Cinode Market som gör det ännu enklare för konsulter och konsultbolag att hitta uppdrag.

Många företag saknar idag både struktur och kunskap om hur de hanterar sin viktigaste tillgång – den samlade kompetensen i bolaget.

– Att snabbt hitta rätt kompetens ökar möjligheten till fler och starkare affärer. Cinode gör det enkelt att matcha talanger med rätt utmaning, både inom och mellan företag. Alla får samma möjligheter att synliggöra sina kunskaper och ambitioner, säger Mattias Loxi, medgrundare och marknadschef på Cinode.

Know, Show, Grow your Skills

Cinode har tiotusentals användare i 20-tal länder i fyra världsdelar. I Sverige har bolaget över hälften av de svenska börsnoterade konsultbolagen som kunder och växer nu även inom andra segment, som retail och telekom.

Kundernas behov av att snabbt få rätt tillgänglig kompetens är drivande till partnerskap och allianser mellan bolag och frilansare. I plattformen är det enkelt att skapa allianser, samarbeten, dela information och skicka förfrågningar. Nu släpps även Cinode Market där uppdragen presenteras publikt.

– Företag där kompetensen utgör nyckeln till framgång måste identifiera, visualisera och sedan växa med sin kompetens. Förutom den interna kompetensen behöver det finnas struktur för att snabbt hitta extern kompetens. Med Cinode Network och Market gör vi det superenkelt att få in kompetensen direkt i affären och projekten, säger Mattias.

Bolaget växer snabbt bland både enmansbolag och stora kunskapsintensiva organisationer. Målet är att ha en miljon användare i plattformen till år 2025, något som ska uppnås genom att expandera globalt och samtidigt ligga i framkant när det gäller Skills Management

Mattias är en av grundarna till Cinode där han arbetar med sälj och marknad. Han driver Cinodes marknadsföring genom Sveriges mest populära blogg inom konsultbranschen samt det uppskattade nyhetsbrevet "Veckans konsultnyheter". Dessutom kör han Konsultpodden. Lägg gärna till mig på Linkedin https://www.linkedin.com/in/mattiasloxi/

Du kanske också gillar...

Alla inlägg